piątek, 8 stycznia 2016

Wyobraź sobie ....

     Masz wyobraźnię? To wyobraź sobie, że nie ma nieba. Czy jest to zupełnie poza Twoim zasięgiem? Kiedyś nie wyobrażałem sobie takiej możliwości, dziś wyobrażam. Czy potrzebujesz świadomości istnienia istoty wyższej, by Twoje życie miało sens? Jesteś na tyle "słaby", że potrzebujesz takich umysłowych "dopalaczy" by ten sens odnaleźć, by go nie zgubić, by być dobrym człowiekiem? Tylko groźba wiecznej kary pozwala Ci utrzymać kręgosłup moralny i powstrzymuje Cię przed czynieniem zła? 
Same pytania. 
Nagroda za dobre uczynki, tani chwyt dla małych i słabych i nierealistyczna marchewka? Człowieczeństwo bierze się z wiary? 
Hitlerowcy mieli na paskach napis "Bóg z nami", na stosach Inkwizycji płonęły ofiary tych dobrych i głęboko wierzących.
Czy ON był wtedy z oprawcami, czy z ofiarami? 
Czy był tam? Czy też nigdy go nie było?
Czy też nigdy go nie było ..................



Imagine there's no Heaven
It's easy if you try

No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today


Imagine there's no countries

It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace


You may say I'm a dreamer

But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one


Imagine no possessions

I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world


You may say I'm a dreamer

But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

*****


Wyobraź sobie, że nie ma Nieba
To łatwe, jeśli spróbujesz
Ani piekła pod nami
Ponad nami tylko niebo
Wyobraź sobie wszystkich ludzi
Żyjących chwilą

Wyobraź sobie, że nie istnieją państwa
Nietrudno to zrobić
Nic, za co można zabijać lub umierać
I żadnej religii
Wyobraź sobie wszystkich ludzi
Żyjących w pokoju

Możesz powiedzieć, że jestem marzycielem
Ale nie jestem jedyny
Mam nadzieję, że któregoś dnia do nas dołączysz
A świat stanie się jednością

Wyobraź sobie świat bez własności
Ciekawe, czy to potrafisz
Nie potrzeba chciwości ani głodu
Braterstwo człowieka
Wyobraź sobie wszystkich ludzi
Dzielących się całym światem

Możesz powiedzieć, że jestem marzycielem
Ale nie jestem jedyny
Mam nadzieję, że któregoś dnia do nas dołączysz
A świat stanie się jednością

*****
Imagine w oryginalnym wykonaniu Johna Lennona



I wspaniała wersja A perfect Circle , czyli Maynard z kolegami.
Ta wersja bardziej podoba mi się muzycznie niż oryginał.







Do klika za tydzień :)

1 komentarz:

  1. Może coś w tym jest... I religia jest jedynie metaforą?...

    OdpowiedzUsuń