piątek, 6 czerwca 2014

Piszę tylko dla Ciebie

Dzisiaj raczej luźne notatki przygotowane do rozwinięcia. Próbuję pozbierać się trochę po tym co działo się WE mnie w tym tygodniu i trudno mi jeszcze logicznie myśleć. Ciekaw jestem czy tu bywasz, czy to czytasz. Bo jeśli piszę w próżnię, to też dobrze .... Chociaż w zasadzie robię to tylko dla Ciebie ....................... kimkolwiek jesteś.
*****
Rytuały, zasady, schematy, przykazania. Jak w tym gąszczu pozostać sobą. Gdy przy podjęciu każdej decyzji do uszu sączą ci swe rady wszystkie siedzące ci na ramionach postaci, towarzyszące ci od pierwszych świadomych chwil, rytuały, zasady, schematy, przykazania. Czy na pewno postępuję zgodnie z tym co mi wpojono, czy na pewno nie nie łamię jakichś zasad, przykazań, czy postępuję zgodnie z rytuałem, czy nie wyłamuję się zasługując na potępienie. Czy decyzja którą podejmuję, jest moją decyzją, czy wynika ze strachu przed odrzuceniem, choć wiem że nie do końca tak chcę. Co zwycięży, czy starach, czy moja potrzeba ..... Za dużo myśli, za mało wyborów i działań. Przekleństwo ludzi myślących. Ludzi słabych?
*****
Piszę pod własnym nazwiskiem, bo już dawno przestałem się wstydzić tego co czuję. 
Tak jak nasza muzyka, którą gramy w zasadzie dla siebie.
To nie ma mieć rąk i nóg, to ma wyrażać emocje, prawdziwe emocje.
Wolę poczuć ten dreszcz śpiewając o czymś, niż szczerzyć zęby z radości śpiewając o niczym. Przeżywać smutek który czuję, niż udawać radość której we mnie nie ma. Jeśli kiedyś jeszcze ją poczuję, może wtedy spróbuję to wyśpiewać. Widzę że rozumieją to tylko ci, którzy też to czują. Gdyby wszyscy w pełni rozmieli innych, podzielali ich uczucia i poglądy, żylibyśmy w raju? A może w przewidywalnym piekle? 
Przygotowujemy  się do wejścia do studia. Szykuje się następna porcja niewesołych piosenek, dość trudnych, co przy naszym poziomie wykonawczym stwarza poważne problemy. Ale ćwiczymy !! Może na gwiazdkę znowu zrobimy sobie prezent.
*****
Kupiłem sobie nową zabawkę. Chcę się nauczyć nią bawić. Oto nieśmiałe pierwsze próby.


Dach .... często tu bywam.



Trochę przytłoczony.



Spokojny zachód oglądany z dachu.



Koniki .... hodowane na mięso.



Jesteś szalony !!!



A z tyłu jeden wesołek.



Dobre miejsce na chwilę zadumy.
*****
Raporty z muzycznych przesłuchań
Muzyczny początek tygodnia to kontynuacja poprzednich tematów dźwiękowych. Pogodno i płyta z 2007 roku "Opherafolia". Kolejna porcja żartów i dobrej muzyki:
I znowu punkowy, yassowy, jazz. Pink Freud "Sorry Music Polska" z 2002 roku. Panów lubię bardzo ;) Panom .... bardzo dziękuję ...
A czyj to cover ???
Ballady przecudnej urody ... też na tej płycie są. Mój ideał wokalny ;) Tom Waits z płyty "Used Songs 1972 1980" Można się zakochać w tej chrypie. Ja już się zakochałem dawno temu:
Kolejna płyta zagościła w odtwarzaczu na dłużej. Słuchałem sam, bo mało kto wytrzymuje growling. Opeth robi to wyjątkowo stylowo. Gdy ci Szwedzi rozpoczęli współpracę ze Stevenem Wilsonem, przyszedł sukces komercyjny. Płyta której słuchałem "Deliverance" z 2002 roku jest chyba najcięższą w ich dorobku, a grają progmetal i death metal i to na tej płycie w końcu słychać. Wyjątkowo ją lubię i niech nie przeraża was nomenklatura, po prostu spróbujcie posłuchać. Wspaniałe są kontrasty między częściami łojonymi i spokojnymi, melodyjnymi.
Opeth - Deliverance
Opeth - By the Pain i See in Others
"Issues" grupy KoЯn odniósł największy sukces komercyjny, ale czy jest najlepszy w ich dorobku? Kapela traci moc, łagodnieje, wyśpiewuje ładne melodie, pojawia się lelktronika. Mimo wszystko, ten album jeszcze lubię, bo słyszę wciąż to coś. Oczywiście że wybieram te najcięższe kawałki ....
KoЯn - Trash
Wake the fuck up !!!!!!!
KoЯn - Wake Up
Ta kapela znika i odradza się. Killing Joke to postpunkowa i industrialna muzyka. Znikają czasem ze względu na psychiczne problemy lidera, nagrywają gdy przyjdzie na to czas. Lubię i cenię, choć słuchać bez przerwy bym nie mógł. Killing Joke "Pandemonium" z 1994 roku.
Killing Joke - Pandemonium
Killing Joke - Millenium
Poprockowy Crazy Town na chwile trochę osłodził przeżycia. Sympatycznie się słucha tej mieszanki numetalu, hiphopu i popu. Przebojowo, nie trzeba myśleć. Płyta (jedna z dwóch nagranych) "Darkhouse" z 2002 roku .... dobra na .... jedno przesłuchanie. Wybieram te najmocniejsze kawałki (bo te lubię najbardziej):
Crazy Town - Battle Cry
Crazy Town - Take It To The Bridge
A pozostałe ??? na przykład :
Crazy Town - Drowning
Crazy Town - Hurt You So Bad

Do klika za tydzień.

63 komentarze:

  1. Świat pełen jest niezwykłych przyjaźni. Jak się zaczynają? Jedna osoba
    jest desperacko w potrzebie, a druga jest skłonna wyciągnąć pomocną
    dłoń. Kiedy taka dobroć jest okazywana... jesteśmy zdolni zauważyć
    tych, których poprzednio spisaliśmy na straty. I zanim się
    spostrzeżemy... pewne więzi zostają uformowane, bez względu na to, czy
    inni są w stanie to zrozumieć. Tak, niezwykłe przyjaźnie zaczynają się
    każdego dnia. Nikt nie rozumie tego bardziej, niż samotni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pewna modlitwa mająca dodawać ludziom siły, gdy są w sytuacji,
      której nie mogą zaakceptować. Siła tej modlitwy bierze się z wejrzenia
      w naturę ludzką... Prosimy Boga by dał nam wewnętrzny spokój by
      przyjąć rzeczy, których nie potrafimy zmienić... Bo tak wielu z nas
      nie zgadza się z losem, jaki nam dano... Odwagę, by zmienić rzeczy,
      które możemy... Bo tak wielu z nas tchórzliwie obawia się bronić tego,
      co właściwe... I mądrość, byśmy mogli rozróżnić jedne od drugich. Bo
      tak wielu z nas, poddaje się zwątpieniu... gdy stanie przed
      niemożliwym wyborem. Dobra wiadomość dla tych, którzy głoszą te słowa,
      jest taka, że Bóg cię usłyszy i odpowie na twoje modlitwy. Zła jest
      taka, że czasem ta odpowiedź brzmi - nie.

      Usuń
    2. Mam kłopoty z pamięcią a w tym wieku chyba nie powinnam? Cudowne zdjęcia

      Usuń
    3. Zawsze mnie zadziwia co to ludzie potrafią sobie wbić do łba i jak bardzo uprzykrzyć życie własne i cudze usiłując dogodzić jakiemuś wyimaginowanemu bytowi który nie istnieje.

      Usuń
    4. Każdy jest wolnym człowiekiem i ma prawo do własnych wyborów nikt nikogo nie zmusza do przebywania wśród ludzi którzy są bardziej wrażliwi i nie skupiają się tylko na pogoni za pustym życiem

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Ja nie wierzę (już nie), ale to moja sprawa i nie narzucam swych poglądów innym. Proszę tylko o ich uszanowanie.

      Usuń
    7. A ta modlitwa jest odmawiana na spotkaniach AA :)

      Usuń
    8. "nikt nikogo nie zmusza do przebywania wśród ludzi którzy są bardziej wrażliwi i nie skupiają się tylko na pogoni za pustym życiem"

      Oczywiście o tym kto jest bardziej wrażliwy a kto mniej i czyje życie jest puste a czyje nie Ty wiesz najlepiej albowiem najwyższy przemawia Twymi ustami. Czy to on naucza takiego niezachwianego poczucia wyższości nad innymi ludźmi czy też może trzeba się z tego spowiadać?


      http://www.youtube.com/watch?v=98XqT4kBWT4

      Usuń
    9. "nikt nikogo nie zmusza do przebywania wśród ludzi którzy są bardziej wrażliwi i nie skupiają się tylko na pogoni za pustym życiem"

      Oczywiście o tym kto jest bardziej wrażliwy a kto mniej i czyje życie jest puste a czyje nie Ty wiesz najlepiej albowiem najwyższy przemawia Twymi ustami. Czy to on naucza takiego niezachwianego poczucia wyższości nad innymi ludźmi czy też może trzeba się z tego spowiadać?


      http://www.youtube.com/watch?v=98XqT4kBWT4

      Usuń
    10. Oj, to Ty Achillesie tego nie wiesz? Bo pewnie kto jest wrażliwszy to TY wiesz a nie N.N. która jest głupia bo wierzy? Każdy ma prawo do wiary lub nie i nie jest to ani powód do wywyższania się, ani do obrażania innych lub kpin.

      Usuń
    11. "Oj, to Ty Achillesie tego nie wiesz?"

      Nie wiem, pisałem gdzieś że wiem? To nie byłem ja, czytaj ze zrozumieniem.

      "Bo pewnie kto jest wrażliwszy to TY wiesz a nie N.N. która jest głupia bo wierzy?"

      Nie wiem. Pisałem gdzieś że wiem? To ona pisała że wie. Czytaj ze zrozumieniem.

      "Każdy ma prawo do wiary" - owszem. dopóki wierzy sobie sam i nie wciska swojej wiary innym. Jak się tu zabłąka jakiś ortodoksyjny islamista i zrobi wpis że nas wszystkich należy wymordować uprzednio zgwałciwszy nasze żony i córki to też będziesz takim piękonoduchem?

      Zajrzałem tu parę razy i wydaje mi się ze masz kłopot z najogólniej mówiąc - brakiem wolności. Narzekasz na schematy które Cię tłamszą i odbierają życiu smak. Miałem podobny problem bo mam prawie tyle lat co Ty i Twoje wpisy brzmią znajomo. Też mi było ciężko sprostać oczekiwaniom różnych ludzi - czasem bliskich czasem całkiem obcych, bo wiek robi swoje - zresztą co Ci będę tłumaczył. Skoro jednak - jak wynika z fotek - pracujesz, więc pewnie zarabiasz na siebie i łaski nikogo prosić nie musisz. Zalecam daleko posunięty egoizm. Niech inni zmieniają świat na lepszy i krzewią idee jakie tam chcą byle z daleka ode mnie. Starość puka do drzwi, kostucha była widziana w pobliżu już parę razy - pora spędzić trochę czasu na własnych zasadach mając w rzyci czy się to komu podoba czy nie.

      Usuń
    12. I na końcu napisałaś coś z czym się zgadzam. :) "Zawsze mnie zadziwia co to ludzie potrafią sobie wbić do łba i jak bardzo uprzykrzyć życie własne i cudze usiłując dogodzić jakiemuś wyimaginowanemu bytowi który nie istnieje" ... czytam ze zrozumieniem .... gdyś dodał "moim zdaniem" było by O.K., a tak nazrzucasz swe twierdzenie (bo Ty to wiesz z pewnością jako prawdę "obiektywną") innym.
      ""Oczywiście o tym kto jest bardziej wrażliwy a kto mniej i czyje życie jest puste a czyje nie Ty wiesz najlepiej albowiem najwyższy przemawia Twymi ustami. " .... tu, znając Twe stanowisko, jawnie kpisz z innego człowieka i jego przekonań, uważając swoje za jedyne prawdziwe i warte uwagi, uznając swoją wrażliwość i postrzeganie świata za lepszy ... w domyśle Ty wiesz lepiej.
      ""Każdy ma prawo do wiary" - owszem. dopóki wierzy sobie sam i nie wciska swojej wiary innym. Jak się tu zabłąka jakiś ortodoksyjny islamista i zrobi wpis że nas wszystkich należy wymordować uprzednio zgwałciwszy nasze żony i córki to też będziesz takim piękonoduchem?" - Oczywiście że nie, to przykład chorego ekstremizmu który trzeba tępić a nie manifestacji swych przekonań. Tego rodzaju przykłady niczego nie pokazują i nie tłumaczą, poza budowaniem uprzedzeń i wzajemnej nienawiści. Można mnożyć przykłady takich zachowań i u katolików i u ateistów ale niczego to nie wnosi do dyskusji poza budzeniem skrajnych emocji.
      Na koniec wylałeś miód na moje uszy (jakkolwiek to brzmi), bo do tych wniosków też doszedłem i zaczynam tak postępować, co budzi w otoczeniu szczere zaskoczenie i czasem autentyczny szok. Mimo wszystko w głębi nadal jestem pięknoduchem :) .... jak to pięknie brzmi :) ... choć biorę za to wciąż po dupie .... ale stojąc nad grobem (:)) ... trudno się zmienia charakter, choć jak pisałem pracuję nad tym.
      .... Wiesz co, lubię takie rozmowy bo ciągle się czegoś z nich uczę.

      Usuń
    13. 1. Czemu nie masz pretensji do N.N że nie napisała "moim zdaniem" a do mnie masz?
      2. Kpię z kogoś kto wcześniej umieścił poniżający mnie wpis sugerując że moje życie jest puste a ja nie mam ??czegośtam chociaż ,mnie nie zna. Dlaczego nie masz pretensji do osoby która mnie poniża a masz pretensje do mnie że się poniżać nie pozwalam? Ja nie mam obowiązku nadstawiania drugiego policzka.
      3. Piszesz że nie wierzysz ale jednocześnie stawiasz wyżej wymysły tutejszego kościoła od wymysłów innych religii. Dlaczego? W Allacha wierzy więcej ludzi niż w Chrystusa a zapis o obowiązku zabijania niewiernych figuruje w koranie i nie jest żadna wynaturzona ekstrema tylko podstawowa prawda tamtej wiary. To nie ja buduję nienawiść - mord jest zapisany w koranie a TO NIE JA go napisałem.

      Stosujesz różne miary do różnych ludzi

      Usuń
    14. Moje słowa to tylko twarde stwierdzenie i tylko dlatego że wciąż ludzie którzy publicznie mówią o tym że czasem czują się źle muszą zbierać ciengi bo stwierdzenie "co ludzie tłuką sobie do głowy" jest po prostu nie fair każdy ma prawo do własnych uczuć religia nie ma z tym nic wspólnego

      Usuń
    15. To stwierdzenie a nie obrażanie kogokolwiek a to jest różnica

      Usuń
    16. I dla ostatecznej jasności moja wiara jest już daleko za mną

      Usuń
    17. Jasne, jak Kali kogoś opluć to jest dobry uczynek ...

      Usuń
    18. Cóż nie rozumiemy się ja czuję swoje Ty swoje i może niech tak zostanie a może Ty też pisząc co ludzie tłuką sobie do łba w jakiś sposób uraziles ludzi którzy nie boją się mówić o tym co czują głośno

      Usuń
    19. A o gwałceniu żon i córek, też jest zapis? Bardzo chętnie poznam ten fragment ... zacytuj proszę, bo widzę że koran znasz i pokaż (bo widzę że jesteś w tym dobry) gdzie napisałem że cenię bardziej "wymysły" tutejszego kościoła ? Taka dyskusja do niczego nie prowadzi, poza irytacją. A na wszystkie Twoje punkty mogę odpowiedzieć, .... bo N.N. lubię bardziej niż Ciebie , stad te różne miary ....

      Usuń
    20. Moja racja jest najmojsza! W końcu coś się dzieje. czyli nikt nie umiera ,a życie z Was Panowie tryska, więc się zaczynam martwić o tę Bidulkę Kostuchę.

      Usuń
    21. Nie masz racji, bo MOJA prawda jest najmojsza :)

      Usuń
    22. "Was Panowie" i "Bidulka Kostucha", zapisane dużymi literami, a "życie" z małej ...... czyli bliżej nam do tej Bidulki? Przyklad "dobrej" analizy?

      Usuń
    23. I powiedz, co tu napisać? Po tym co czytałam, to trochę się boję . MOJĄ , odpuszczam, bo mam do Ciebie słabość,ale nie myśl,że tak będzie zawsze.

      Usuń
    24. ;) To przecież tylko złośliwy żart ;)

      Usuń
    25. Czyli wracam do świata żywych i złośliwych ;)

      Usuń
    26. Przykład "chorej" czepiającej się nieistotnych szczegółów analizy tekstu ;)

      Usuń
  2. Na litość boską... kupiłeś sobie dach?!
    :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, ja tu k...a pracuję :)

      Usuń
    2. Miło widzieć Cię znowu .... to znaczy Twój wpis :)

      Usuń
    3. Kiedyś napisałam do Ciebie maila - dotarł?

      Usuń
    4. Dotarł, dzięki. Ja wiem od dawna że nie potrafię dbać o znajomych i przyjaciół ...........

      Usuń
    5. Spoksik na maksik. O nic nie chodzi, tylko o to, czy zostałeś doinformowany.
      Wstaję powoli.

      Usuń
    6. To idziemy w przeciwnych kierunkach. Bo ja ciągle padam.

      Usuń
    7. ...powiedział deszcz :)

      Usuń
    8. .... a mnie przeszedł dreszcz :)

      Usuń
    9. Egzotycznie erotyczny :) Czysto erotyczny bywa już egzotyką :)

      Usuń
    10. Egzotycznie erotyczny :) Czysto erotyczny bywa już egzotyką :)

      Usuń
    11. Erotyczny retorycznie...?

      Usuń
    12. Autentycznie .... retorycznie, z pewnością nie empirycznie !!

      Usuń
    13. Ale za to synkretycznie!

      Usuń
    14. Zupełnie nie idyllicznie, synkretycznie bo syntetycznie ;)

      Usuń
  3. Twoje przemyślenia, chyba gdzieś w każdym z nas znalazłyby początek... Zdjęcia ciekawe, super pomysł na długie spacery, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczyna wciągać ....od dawna miałem chęć, brakowało dobrego aparatu. Ten nie jest rewelacyjny (amatorski) ale zawsze to lustrzanka !!!! Na początek "kariery" może być :)

      Usuń
    2. Oj, dziękuję, sam za siebie też trzymam :)

      Usuń
  4. Zabawka się sprawdza, bo zdjęcia wciągają, podobają mi się. To z psami - świetne! :)
    Przemyślenia - każdy wrażliwiec miewa takie chwile, kiedy się zastanawia, czy żyje jeszcze sobą, czy bardziej dla innych.
    Przemyśl, posiedź nad tym, przewartościuj. Żyj tak, żeby było dobrze.
    Sorry, muszę nakarmić kota :)
    Nara!

    OdpowiedzUsuń
  5. To jeszcze kilka obiektywów,przesłon i przepadniesz z kretesem. Pozdrawiam piecyk.
    Ps. dach jest Suuuperrr

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako artysta masz inne podejście do życia.
    Więcej zastanawiania się, myślenia, przeżywania.
    I tak jest ok.
    Wiele ludzi tak nie robi, bardzo wiele :-)
    I też jest ok. jeżeli im z tym dobrze :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dziękuję .... to jakie będą jak już nauczę się fotografii ???

      Usuń
  8. Witaj :)
    Jesteś, szczerze piszesz, to się ceni ;)
    Spokojnego, udanego tygodnia życzę, pozdrawiam mile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten spokojny tydzień właśnie się zaczął, dość niespokojną sytuacją w pracy.

      Usuń
    2. A co? Wołki zbożowe harcują?

      Usuń
    3. Harcują jak szalone ;) gazowaliśmy je w piętek i .... teraz wszystkie na haju :)

      Usuń
    4. No wiesz... Zabrzmiałeś jak hitlerowiec!

      Usuń
    5. ..... sobie wypraszam ;)

      Usuń
    6. Wołki, jak sądzę, też sobie wypraszają! :)

      Usuń